Saturday, 5 December 2009
Sustineti Plural Magazine
Revista are mai mult succes in strainatate, ceea ce ma face sa cred ca disparitia ei ar duce la "patarea" imaginii Romaniei (si asa destul de "sifonata").
Ca internauti, singurul lucru pe care il putem face este sa trimitem un mail scurt (in romana) la icr@icr.ro cu ceva text de gen "nu abandonati proiectul Plural Magazin"sau "sustin Plural Magazin" etc. si poate se ia o decizie pozitiva...
Doamne-ajuta!
Friday, 27 November 2009
Inglorious Basterds - razboiul si-a schimbat uniforma
Inglorious Basterds abordeaza in mod unic, original si umoristic un subiect delicat, cel al propagandei naziste in timpul razboiului mondial.
Lt.Aldo Raine: We're not in the taking-prisoner business, we're in the killing-nazi business. And cousin, business is a-booming!
Colonelul Hans Landa interogheaza fermierul francez.
The Damned United – mai putin despre fotbal
Nu trebuie sa fii un expert al fotbalului si nici macar un fan, ca sa fii atras de conflictul de caractere si dramele personale ale personajelor din The Damned United.
CLOUGH:
Intalnirea televizata cu adversarul sau.
Tuesday, 24 November 2009
Politist adjectiv – Justitia ramane oarba
Politist adjectiv continua in stilul initiat de Cristi Puiu, asa numita “revolutie realista”, in care sunt prezentate parti din viata personajelor exact asa cum sunt ele in realitate si folosind metode cat mai statice cu putinta.
Comandant Anghelache: “Luati-i usor ca sunt copii.”
Tenisul de picior si legile sale.
District 9 – rolurile sunt inversate
Prin subiect, dar mai ales abordare, District 9 resusciteaza categoria de film alienata in ultimii ani de filme a caror punct forte erau efectele speciale. Si anume, genul science-fiction.
“The MNU is trying to move the aliens for humanitarian purposes, but the real purpose, just as it has been right from the beginning is weapons.
Laboratorul de experimente al cercetatorilor M.N.U.
Tuesday, 17 November 2009
Five Minutes of Heaven – o intalnire emotionala de gradul III
Five Minutes of Heaven ne face cunostinta cu doua personaje inedite cu care ne este greu sa empatizam.
JOE GRIFFIN: So, the man shot my brother three times in the head. The man is having the life of Riley. What should I do? Do I shake his hand… or do I kill him ?!
Monologul lui Alistar Little.
The Taking of Pelham 123
Cand vine vorba de Tony Scott, stii sigur la ce sa te astepti: actiune de calitate si nume mari. Titluri ca Domino, Déjà vu sau Man on Fire sunt exemple evidente.
Taking of Pelham 123 se incadreaza perfect in aceeasi categorie. Avem doua nume de referinta (Denzel Washington si John Travolta), roluri ce se potrivesc de minune, un subiect interesant prin natura lui si stilul visual excelent specific regizorului Scott, fac din aceasta pelicula una pe deplin admirabila.
Subiectul este aparent simplu: un vagon de metrou plin de pasageri luati ostateci de catre ingeniosul Stryder (John Travolta) si Walter Garber, dispatcher-ul metroului care este nevoit sa tina legatura cu el si sa negocieze in numele autoritatilor. Stryder pare sa ii placa de simplitatea lui Garber si dezvolta o relatie amicala, ceea ce il face pe infractor sa negocieze doar cu el. Totul pare simplu la suprafata, dar cand Stryder afla despre Garber ca este anchetat pentru coruptie, interactiunea dintre cei doi devine tot mai interesanta, iar miza se mareste permanent. Teroristul este un negociator puternic si pare ca nu are nimic de pierdut, iar Garber este cetateanul perfect, acuzat pe nedrept, cu frica de Dumnezeu, ceea ce face ca interactiunea dintre ei sa fie foarte incitanta.
Punctul forte al acestui film este insa spectacolul actoricesc. E ca si cum regizorul le-ar fi dat caracterizarile personajelor si replicile si i-a lasat in fata camerei sa improvizeze. Totul este pe cat de natural pe atat de credibil. Rautatea si ingeniozitatea lui Stryder e coplesitor transpusa “in scena” de John Travolta. Privirea sa de gheata parca trece prin ecran si nu dureaza mult ca sa supuna spectatorul vointei sale, ca un fel de hipnoza. Este imprevizibil si pare ca a planuit totul pana la ultimul detaliu.
Aici intervine Garber, care, prin pozitia sa, este ultimul om la care te poti gandi ca ar rezolva situatia. E un om simplu (o recunoaste), nu are planuri marete si nu vrea sa aiba nimic de-a face cu negocierea. Fortat de circumstante, el este
De mentionat este si prezenta lui James Gandolfini (Tony Soprano) care il joaca cu verva pe primarul new-yorkez caruia nu-i mai pasa, deoarece nu mai candideaza pentru
Replica favorita
Garber suna la
OPERATOR: 911, what’s your emergency?
GARBER:This is Walter Garber, MTA dispatcher…
OPERATOR: How do you spell that?
Scena favorita:
Discutia scurta cu negociatorul.