Sunday 22 March 2009

Twilight

Un blockbuster adolescentin de succes

Cand Hollywood-ul vrea sa faca bani, atunci poti vedea adevarata lui “maiestrie”. Twilight este un asemenea produs. O formula perfecta de entertainment profitabil pe care maestrii marketing-ului din LA o aplica rar si bine. Iata de ce:

Subiectul filmului Twilight nu este unul extraordinar. Povesti de dragoste intre vampiri si tinere adolescente s-au mai vazut. Dar respectivul film este adus la zi, “updatat”.  In primul rand, gasim actori tineri, fete proaspete, fara sa fie Brad Pitt sau Angelina Jolie, dar potrivit de fermecatori pentru rolul respectiv. Cu participatia designeri-lor vestimentari si make-up artists influenti, asa-zisi “trend-set-eri”, colaborarea subtila a unor producatori de masini, pc-uri, telefoane mobile si ochelari de soare, locatia credibila, potrivita, putin romantism si puteri speciale fara sa fie exagerate, transformi niste tineri in arhetipurile unei generatii. Combinatia acestor elemente este excelenta in Twilight. Daca mai adaugam si efectele CGI, imaginile asemanatoare unor picturi, personaje “cool” si atitudinea pe masura, rezulta un produs amuzament 100%, care isi merita cele 70 mil $ incasate numai in SUA in primul weekend.

Cand vine vorba de bani, mai ales in industria cinematografica, de cele mai multe ori marii producatori de la Hollywood lanseaza filme care sa se raporteze la o anumita categorie de varsta (in cazul nostru adolescenti), iar acele cateva minti geniale care ghicesc ce va fi “la moda” in viitorul apropiat sunt niste materii cenusii inestimabile ca valoare. Aceste productii, lansate pe piata de “masinaria” marketing-ului genial american, dau un iz comercial cinematografiei ca arta. Sunt promovate excelent, sunt placute la privit, distractive pentru o masa mare de spectatori (deci se vand bine) si la moda, ceea ce duce la si mai multe incasari. Curios, Twilight s-a vandut, si inca se mai vinde, si in Europa, deci nu este vorba numai de piata americana. Ca este promovarea excesiva sau satisfacerea unor nevoi ale publicului tinta, nu stiu, dar e clar: cand Hollywood-ul se “pune in miscare”, da roade, functioneaza perfect si involuntar, ne influenteaza.

No comments:

Post a Comment